Play hard to get

 

“Play hard to get”

De Corona-crisis  raakt ons allemaal. Voor sommige organisaties betekent dit extra kosten en investeringen. Voor andere bedrijven verminderen de prestaties en mogelijks ook de inkomsten. Stilaan wordt de gigantische impact van deze crisis duidelijk. Dit zal binnen enkele maanden in heel wat sectoren gevoeld worden.

Als plaatser en leverancier van zonwering, outdoor producten, gevelbekleding en raamdecoratie hou ik alle updates, trends en innovaties nauwlettend in het oog. Na een bouwproces van twee jaar kon onze zaak een splinternieuwe showroom voorstellen aan het ‘kleine’ wereldje van zonwering en outdoor. Het beloofde een uitdagend en spannend jaar te worden. Heel wat nieuwe producten werden losgelaten op het grote publiek en werden ingepland om te plaatsen bij eindklanten.

En toen kwam Corona... Niet onverwacht. Eind januari was de impact reeds te zien op alle kanalen. En toch leefden wij zorgeloos verder zonder onze verantwoordelijkheid te nemen.

 

De hele wereld staat on hold!

 

De eerste twee weken had iedereen de reactie: “We zijn opgesloten, even weg van alle prikkels.” Maar hoe zwaar weegt deze isolatie eigenlijk? Nu is het besef meer dan ooit dat we buiten moeten komen. We zaten te vaak opgesloten en willen losgelaten worden.

Is er een betere manier om de connectie te maken van "indoor" naar "outdoor" dan met een terrasoverkapping? Het bewijst zijn nut nu meer dan ooit tevoren. Werken van thuis uit wordt op deze manier aangenaam. Geen woon- werkverkeer en je vertoeft in een gezonde en gezellige sfeer. Enkel positieve prikkels.

 

Indoor meets Outdoor

 

Het wordt stilaan duidelijk dat we de komende maanden niet zullen kunnen reizen. Dit heeft een ongeziene impact op alle vlakken van onze samenleving. Finaal staat het ons toe om stil te staan en enkele essentiële keuzes te maken en te evalueren.

Als Belg dromen wij van een eigen huis of appartement. Zelfs in het buitenland staan wij gekend voor onze "baksteen in de maag". Door de huidige situatie zullen heel wat mensen terug gaan genieten van hun eigen huis en tuin. De reis van dit jaar wordt uitgesteld naar volgend jaar of zelfs het jaar daarop. Hierdoor komt er budget vrij en zullen er keuzes gemaakt worden. De ene gaat het uitgeven in de komende maanden. De andere neemt een afwachtende houding aan. De rekening van de Corona-Crisis 2020 moet nu eenmaal door iemand betaald worden. Als laatste hebben we de investeerders. Hier heb ik het niet over de klassieke ondernemer maar over gezinnen die investeren in hun woning.

Velen van hen zien de meerwaarde van het uitbreiden van hun leefomgeving d.m.v. bijvoorbeeld een terrasoverkapping gecombineerd met zonwering en gevelbekleding. Een weloverwogen investering die hen voorbereid op een toekomst waarin men meer en meer de connectie tussen binnen en buiten gaat opzoeken.

Momenteel lees ik heel wat artikels van top-ondernemers met een innovatieve en ondernemende visie. Eén zin liet een grote indruk op mij na: “Never waste a good crisis”(p.r.)

Bronnen: “de tijd”, “Renson(outdoor and ventilation)”